Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Filia nr 2 (Ryszki)
(1)
Autor
Badan Rafał
(1)
Cywicki Krzysztof
(1)
Cywicki Rafał
(1)
Hanusz Krzysztof
(1)
Szczykutowicz Martyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(1)
1 wynik Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość: 12 dwustronnych kart lokacji (ponumerowane 1-12), 4 karty więźniów (z napisem Alcatraz), 55 kart w pudełku, 4 drewniane pionki więźniów (w kształcie walca: żółty, czerwony, zielony, czarny), 23 drewniane żetony (okrągłe, białe), 27 okrągłych żetonów (symbole: fanty, pistolet, kozioł), 21 niebieskich drewnianych znaczników, 24 znaczniki w 4 kolorach (jeden znacznik w kolorze zielonym jest inny-szkalany), instrukcja.
Czas gry: 40-60 min.
Wiek graczy: 15+.
Ilość graczy: 3-4.
Wysokość kaucji: 50 zł.
Alcatraz. The Scapegoat to gra o konflikcie lojalności. Z jednej strony, gracze muszą ze sobą współpracować, aby wydostać się z legendarnego więzienia, z drugiej - wszyscy wiedzą, że ktoś z nich zostanie w środku jako tytułowy kozioł ofiarny (ang. scapegoat). Alcatraz to gra specyficzna, kooperacyjna w pewnych swoich elementach, jako że gracze wspólnie wykonują zadania, ale i posiadająca dużo negatywnej interakcji ze względu na fakt, że zawsze jedna osoba zostaje Kozłem. Raczej nie chcesz być nim Ty. Tutaj nie grasz "va banque", nie dotrzymujesz obietnic, nie robisz tego, co "najlepsze dla grupy". Robisz wszystko, aby być jej niezbędnym. I słowo "wszystko" traktuj tu dosłownie - nawet jeśli oznacza okradanie, zdradzanie i szantażowanie innych graczy. Aby uciec z Alcatraz, uczestnicy muszą skompletować sześć części planu. Każda część to jedno zadanie typu "pick-up and deliver" ("podnieś i dostarcz"), wymagające konkretnych przedmiotów dostępnych w różnych częściach budynku. Jeśli część planu zostanie wykonana, każdy (poza Kozłem ofiarnym) jest o krok bliżej ucieczki. Kozła wybiera się co rundę przez głosowanie - na ogół będzie to po prostu osoba najmniej przydatna do wykonania kolejnego zadania. Można powiedzieć, że jest to gra kooperacyjna - ale jednak nie do końca. Źródło: gildia.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 (Ryszki)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej